Umiesz wyobrazić sobie sklep internetowy bez zdjęć produktów? Albo katalog, w którym zawarto jedynie podstawowe informacje, a klient nie ma pojęcia jak wygląda dany przedmiot? Fotografia produktowa to klucz do zwiększenia sprzedaży, zdobycia nowych klientów i wyrobienia sobie znanej, cenionej marki. Dowiedz się, jak powinny być wykonane zdjęcia towarów do sklepu internetowego i kiedy warto rozpocząć współpracę z profesjonalistą.
Przygotuj produkt do zdjęć
Zdjęcia na stronę internetową nie mogą obejść się bez produktów – to one stanowią rdzeń do wszystkich działań sprzedażowych. Niestety na portalach aukcyjnych i w sklepach internetowych można nadal znaleźć amatorskie ujęcia, które prędzej zniechęcają niż zachęcają do zakupu. Niekiedy naprawdę świetne przedmioty tracą na wartości tylko dlatego, że są niedbale zaprezentowane, a przez to nie wydają się warte zainteresowania. Z tego powodu rozwinęła się fotografia produktowa, która może obejmować wiele różnorodnych branż – od przedmiotów codziennego użytku, aż po fotografię wnętrz (np. hoteli) czy kulinarną.
Niezależnie od tego, czy podejmiemy współpracę z fotografem, czy spróbujemy własnych sił, należy przygotować wcześniej produkty do sesji zdjęciowej:
- produkty muszą być nowe, bez śladów użycia;
- nie mogą posiadać rys, zabrudzeń, a często nawet odcisków palców;
- odzież musi być uprzednio wyprasowana;
- fotografia kulinarna wymaga przygotowania nie tylko gotowych potraw, ale często dodatkowo świeżych produktów (nie poddanych obróbce), a także dodatkowych elementów, o których wie tylko profesjonalista;
- fotografia hotelowa czy zdjęcia na stronę www prezentującą wnętrza nieruchomości wiążą się z uprzednim wysprzątaniem pomieszczeń, dodaniem subtelnych detali jak świeże kwiaty i zadbaniem o odpowiednie oświetlenie (tutaj szczególnie ważne są naturalne światła a więc pora fotografowania).
Wiele fotografii jest poprawianych w procesie postprodukcji przed profesjonalnego fotografa, jednak nie wszystkie skazy są możliwe do usunięcia, co więcej skomplikowany retusz może być dodatkowo płatny. Jeśli wykonujemy zdjęcia osobiście i potrafimy najwyżej zmienić ustawienia jasności czy barw, tym bardziej musimy zwrócić uwagę na tło i detale.
Jak najkorzystniej pokazać przedmioty:
- zastanów się, gdzie będą używane – inaczej wykonuje się zdjęcia na stronę firmową, do kampanii, inaczej do sklepu, a jeszcze inaczej do katalogu produktowego;
- pomyśl, jakimi wartościami kieruje się Twoja firma i jak możesz pokazać je na zdjęciach;
- zastanów się nad tym, co interesuje kupującego i jest dla niego najważniejsze – przedmioty powinny być pokazane możliwie naturalne, z podkreśleniem ich zalet i ważnych aspektów – zdjęcia odzieży do sklepu internetowego powinny być zaprezentowane na modelach itd.
Zdjęcia do sklepu internetowego na własną rękę
Jeśli dopiero rozpocząłeś swój biznes i chcesz wykonać zdjęcia produktów do sklepu internetowego, możesz spróbować własnych sił – pamiętaj jednak, że zawodowy fotograf posiada lata doświadczenia i niezbędną wiedzę, która może być kluczowa w końcowym efekcie.
Zdjęcia do sklepu internetowego należy zacząć od przygotowania sceny i oświetlenia. Tło nie powinno odciągać uwagi od prezentowanego przedmiotu. Tradycyjną opcją jest białe tło, które powinno lekko zaginać się i przechodzić z pionu w poziom, na którym ustawia się produkt. Fotografowie używają często tzw. krzywej nieskończoności, która jest specjalny typem tła.
Lampy powinny oświetlać równomiernie przedmiot, nie zakłamując barw. Profesjonaliści używają tzw. softboxów czy lamp z parasolkami, które sprawiają, że cień przedmiotu jest lekko rozmyty nieostry.
Zdjęcia ubrań do sklepu internetowego oraz innych produktów powinny być wykonane z odpowiedniej perspektywy, prawidłowo skadrowane i oczywiście ostre – wymaga to ustawienia parametrów, które pozwolą uzyskać najlepszy efekt. Oczywiście można fotografować zwykłym smartfonem, ale nie oczekujmy świetnych efektów – dobra lustrzanka ze statywem to podstawowy sprzęt niezbędny do takich celów.
Skorzystaj z usług fotografa
Próbowałeś już samodzielnie wykonać zdjęcia i zdajesz sobie sprawę z tego, że daleko im od tego, co chciałeś zaprezentować? A może wiesz, że najlepiej powierzyć fotografię produktową profesjonaliście? Zobacz naszą ofertę i miej pewność, że otrzymasz profesjonalne zdjęcia na stronę internetową, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż.